Αναδημοσίευση από http://360pedia.gr/
Σε ενάμιση μήνα το αργότερο θα έρθει στη Βουλή πολυνομοσχέδιο με ρυθμίσεις για όλα τα επείγοντα ζητήματα που εκκρεμούν σε όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων του υπερυπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Απόλυτη προτεραιότητα αυτή τη στιγμή έχει το πλέγμα παρεμβάσεων στις πανελλαδικές του 2016 με στόχο τον απεγκλωβισμό των υποψηφίων από τις σχολές ενός και μόνο Επιστημονικού Πεδίου. Στόχος του υπουργού Αριστείδη Μπαλτά και του αναπληρωτή Τάσου Κουράκη είναι να ανακοινωθούν το συντομότερο δυνατόν ώστε οι υποψήφιοι να έχουν όλο τον απαραίτητο χρόνο για να προετοιμαστούν κατάλληλα.
Ήδη, ομάδα εκπαιδευτικών, με εμπειρία στην τάξη, έχει αναλάβει να επεξεργαστεί ένα σχέδιο γεφύρωσης των πεδίων, πιθανώς με προαιρετική εξέταση ενός 5ου μαθήματος, ώστε να μπορούν οι υποψήφιοι να έχουν πρόσβαση σε σχολές και ενός δευτέρου πεδίου το οποίο θα «ξεκλειδώσουν» επιλέγοντας άλλο ένα μάθημα πέραν των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζόμενων του βασικού πεδίου που έχουν δηλώσει.
Η ομάδα εκπαιδευτικών μελετά τις αλλαγές που θα επιφέρει στον προγραμματισμό των σχολείων η διδασκαλία 5ου μαθήματος επιλογής καθώς και τα μαθήματα που θα χρησιμοποιηθούν ως γέφυρες. Εξετάζεται επίσης ομάδα σχολών μπαλαντέρ για την οποία έχει ήδη προηγηθεί επεξεργασία από την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας για την Ανώτατη εκπαίδευση. Η ΑΔΙΠ έχει έτοιμη λίστα με 40 τμήματα των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα επιτρέπουν πρόσβαση σε σχολές απο περισσότερα του ενός Πεδία, όπως οι παιδαγωγικές, οι στρατιωτικές, οι κοινωνικοπολιτικές, οι ψυχολογίες και τα ΤΕΦΑΑ.
Το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία θα ρυθμίζει επίσης θέματα που έχουν ήδη ανακοινωθεί όπως:
Ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης επεξεργάζεται με το επιτελείο του, σειρά μεταβατικών διατάξεων που θα αντιμετωπίσουν νομοθετικά κενά και αντιφάσεις που προκύπτουν από τον τελευταίο νόμο για την Έρευνα. Στόχος να διευκολυνθεί η λειτουργικότητα των ερευνητικών κέντρων και η απορροφητικότητα κονδυλίων για προγράμματα που τρέχουν ήδη και έχουν «κολλήσει» σε αγκυλώσεις του νόμου που ψηφίστηκε από την προηγούμενη Βουλή στο τέλος Νοεμβρίου.
Ταυτόχρονα είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις με τα υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών προκειμένου να καθοριστεί ο αριθμός των μόνιμων διορισμών αλλά και των πιστώσεων που θα έχει στη διάθεσή του το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. για την πρόσληψη αναπληρωτών προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Αυτό θα είναι και το μεγαλύτερο αγκάθι που έχει να αντιμετωπίσει το υπουργείο Παιδείας τους επόμενους μήνες καθώς εκτιμάται ότι τα κενά θα είναι χιλιάδες. Το σίγουρο είναι ότι δεν θα γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ, δεν υπάρχει άλλωστε ο χρόνος. Οι προσλήψεις θα γίνουν από τους πίνακες αδιόριστων επιτυχόντων του ΑΣΕΠ και τους πίνακες προϋπηρεσίας.
Μέχρι το Σεπτέμβριο θα είναι έχει ολοκληρωθεί και η επανεξέταση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων που έχουν προκαλέσει πονοκέφαλο στους εκπαιδευτικούς ιδίως της Γ” Λυκείου. Είναι βέβαιο πάντως πως, του χρόνου, οι μαθητές της Γ” Λυκείου δεν θα έχουν καινούργια βιβλία καθώς τα αναλυτικά προγράμματα δημοσιεύτηκαν μέσα στην προεκλογική περίοδο και δεν υπάρχει χρόνος για την προκήρυξη διαγωνισμών και τη συγγραφή νέων σχολικών εγχειριδίων.
Σε ενάμιση μήνα το αργότερο θα έρθει στη Βουλή πολυνομοσχέδιο με ρυθμίσεις για όλα τα επείγοντα ζητήματα που εκκρεμούν σε όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων του υπερυπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Απόλυτη προτεραιότητα αυτή τη στιγμή έχει το πλέγμα παρεμβάσεων στις πανελλαδικές του 2016 με στόχο τον απεγκλωβισμό των υποψηφίων από τις σχολές ενός και μόνο Επιστημονικού Πεδίου. Στόχος του υπουργού Αριστείδη Μπαλτά και του αναπληρωτή Τάσου Κουράκη είναι να ανακοινωθούν το συντομότερο δυνατόν ώστε οι υποψήφιοι να έχουν όλο τον απαραίτητο χρόνο για να προετοιμαστούν κατάλληλα.
Ήδη, ομάδα εκπαιδευτικών, με εμπειρία στην τάξη, έχει αναλάβει να επεξεργαστεί ένα σχέδιο γεφύρωσης των πεδίων, πιθανώς με προαιρετική εξέταση ενός 5ου μαθήματος, ώστε να μπορούν οι υποψήφιοι να έχουν πρόσβαση σε σχολές και ενός δευτέρου πεδίου το οποίο θα «ξεκλειδώσουν» επιλέγοντας άλλο ένα μάθημα πέραν των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζόμενων του βασικού πεδίου που έχουν δηλώσει.
Η ομάδα εκπαιδευτικών μελετά τις αλλαγές που θα επιφέρει στον προγραμματισμό των σχολείων η διδασκαλία 5ου μαθήματος επιλογής καθώς και τα μαθήματα που θα χρησιμοποιηθούν ως γέφυρες. Εξετάζεται επίσης ομάδα σχολών μπαλαντέρ για την οποία έχει ήδη προηγηθεί επεξεργασία από την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας για την Ανώτατη εκπαίδευση. Η ΑΔΙΠ έχει έτοιμη λίστα με 40 τμήματα των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα επιτρέπουν πρόσβαση σε σχολές απο περισσότερα του ενός Πεδία, όπως οι παιδαγωγικές, οι στρατιωτικές, οι κοινωνικοπολιτικές, οι ψυχολογίες και τα ΤΕΦΑΑ.
Το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία θα ρυθμίζει επίσης θέματα που έχουν ήδη ανακοινωθεί όπως:
- Η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων ως υποχρεωτικής δεξαμενής του 50% των θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις του Λυκείου
- Η επαναφορά του Μ.Ο. προαγωγής στο Λύκειο στο 9,5
- Η κατάργηση της ρύθμισης που συνυπολόγιζε το βαθμό Α’ και Β’ Λυκείου για την εισαγωγή στην Ανώτατη εκπαίδευση
- Η ρύθμιση για την εισαγωγή, από εφέτος, στις επιπλέον θέσεις των πειραματικών Γυμνασίων, με κλήρωση.
- Η αναστολή όλων των διαδικασιών αξιολόγησης
- Η επιστροφή των διαθεσίμων στα ΑΕΙ
- Η επαναλειτουργία των καταργημένων τομέων της Επαγγελματικής εκπαίδευσης και η επιστροφή των διαθέσιμων εκπαιδευτικών
- Η κατάργηση του νομικού πλαισίου για το πειθαρχικό δίκαιο των εκπαιδευτικών
Ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης επεξεργάζεται με το επιτελείο του, σειρά μεταβατικών διατάξεων που θα αντιμετωπίσουν νομοθετικά κενά και αντιφάσεις που προκύπτουν από τον τελευταίο νόμο για την Έρευνα. Στόχος να διευκολυνθεί η λειτουργικότητα των ερευνητικών κέντρων και η απορροφητικότητα κονδυλίων για προγράμματα που τρέχουν ήδη και έχουν «κολλήσει» σε αγκυλώσεις του νόμου που ψηφίστηκε από την προηγούμενη Βουλή στο τέλος Νοεμβρίου.
Ταυτόχρονα είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις με τα υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών προκειμένου να καθοριστεί ο αριθμός των μόνιμων διορισμών αλλά και των πιστώσεων που θα έχει στη διάθεσή του το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. για την πρόσληψη αναπληρωτών προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Αυτό θα είναι και το μεγαλύτερο αγκάθι που έχει να αντιμετωπίσει το υπουργείο Παιδείας τους επόμενους μήνες καθώς εκτιμάται ότι τα κενά θα είναι χιλιάδες. Το σίγουρο είναι ότι δεν θα γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ, δεν υπάρχει άλλωστε ο χρόνος. Οι προσλήψεις θα γίνουν από τους πίνακες αδιόριστων επιτυχόντων του ΑΣΕΠ και τους πίνακες προϋπηρεσίας.
Μέχρι το Σεπτέμβριο θα είναι έχει ολοκληρωθεί και η επανεξέταση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων που έχουν προκαλέσει πονοκέφαλο στους εκπαιδευτικούς ιδίως της Γ” Λυκείου. Είναι βέβαιο πάντως πως, του χρόνου, οι μαθητές της Γ” Λυκείου δεν θα έχουν καινούργια βιβλία καθώς τα αναλυτικά προγράμματα δημοσιεύτηκαν μέσα στην προεκλογική περίοδο και δεν υπάρχει χρόνος για την προκήρυξη διαγωνισμών και τη συγγραφή νέων σχολικών εγχειριδίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου