Αξιολόγηση
εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων,
αύξηση διδακτικού ωραρίου των έμπειρων κυρίως εκπαιδευτικών, αλλαγή ή
διορθωτικές παρεμβάσεις για τους νόμους που έχουν μέχρι σήμερα ψηφισθεί,
αναδιάταξη στοχοθεσίας, δομής και λειτουργικού συστήματος του “Νέου
Σχολείου”, -ναι αυτό που οι “αγράμματοι” σοφοί του ΙΕΠ έχουν κάνει
σαλάτα-, Διευθυντές – μάνατζερ με λόγο στην αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών, αναμόρφωση ωρολογίων και αναλυτικών προγραμμάτων, είναι
μερικά από αυτά που στα πλαίσια της νέας συμφωνίας η ηγεσία του
υπουργείου Παιδείας των κ.κ. Μπαλτά & Κουράκη, καλείται να εφαρμόσει
και νομοθετήσει.
Εδώ
ακούμπησε και το νέο “πολυνομοσχέδιο – κουρελού” του οποίου η τύχη
αγνοείται πλέον, όπως και το προηγούμενο νομοσχέδιο του υπουργείου
Παιδείας που έγινε νόμος το Φεβρουάριο και το οποίο αναμένεται σύντομα
να αλλάξει τελείως μορφή.
Για όλα αυτά, το Vukentra.gr έχει ασχοληθεί κατ” επανάληψη στο παρελθόν και θα ασχοληθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Σε πρώτο
στάδιο δείτε τι περιλαμβάνει επιγραμματικά το νέο μνημόνιο για το
εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και ασχοληθείτε με την έκθεση ΟΟΣΑ/2011
προκειμένου να κατανοήσετε τη νέα τάξη πραγμάτων στην οποία μπαίνει από
αύριο, ημέρα ψήφισης της νέας μνημονιακής συμφωνίας από την Βουλή, το
σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας.
Σύμφωνα
με τους όρους της, που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Νόμου (μνημόνιο), που
κατέθεσε προς ψήφιση, στη Βουλή, η Κυβέρνηση δεσμεύεται να ακολουθήσει
όσα ορίζει η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και ειδικότερα:
2. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.
3. Το
υπουργείο παιδείας, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους
εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την
αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το
2011. Η εν λόγω επανεξέταση θα καλύπτει όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης,
συμπεριλαμβανομένων των δεσμών μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης και της
συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίων, Ερευνητικών Ιδρυμάτων και επιχειρήσεων
με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας.
4. Μεταξύ
άλλων η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του
“Νέου Σχολείου”, το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων,
σχολείων και Πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των
Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των
δημοσίων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα
τα επίπεδα.
5. Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις, σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ
6. Με
βάση τις συστάσεις της επανεξέτασης, το υπουργείο Παιδείας θα εκπονήσει
επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο και θα υποβάλει προτάσεις για
δράσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, και εφόσον είναι δυνατόν, τα
μέτρα θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-17.
7. Διασφάλιση
και δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής εκπαίδευσης,
συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα
πρότυπα.
Για τους
τεχνολόγους, αλλά και τους Φυσικούς, να θυμήσουμε την αρχή διατήρησης
της ενέργειας και τον Κύκλο της Εντροπείας. Τα πάντα αλλάζουν μορφή και
τα πάντα επανέρχονται στο σημείο αρχικής εκκίνησης.
Αυτή τη
φορά, βέβαια, να ευχηθούμε να μην υπάρξουν απολύσεις εκπαιδευτικών,
γιατί με την ολοκλήρωση των “μεταρρυθμίσεων” η δύναμη των εκπαιδευτικών
(οργανικές θέσεις) και ο αριθμός των σχολείων θα μειωθούν υπερβολικά και
σύμφωνα με τις προβλέψεις η μείωση θα ξεπεράσει το 30%.
Πηγή: http://pekp.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου