Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Γονείς γρηγορείτε διαλύουν και ξαναφτιάχνουν την εκπαίδευση στα μέτρα τους

Στη διάρκεια των εκδηλώσεων του σχολείου μας για το τέλος της σχολικής χρονιάς από το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων "Πλάτων" μοιράστηκε ενημερωτικό κείμενο για όλους τους γονείς. Αφορά στις σημαντικές αλλαγές-αναδιαρθώσεις που προωθούνται εδώ και αρκετό διάστημα στην εκπαίδευση, αρχίζοντας από το νηπιαγωγείο έως και το Πανεπιστήμιο.
Το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης προοιωνίζεται ζοφερό για τα παιδιά μας, αν εμείς τους αφήσουμε και το επιτρέψουμε. Οι νόμοι και οι διατάξεις καταργούνται στην πράξη, αυτό απέδειξε η ζωή και η ιστορία της χώρας.
Αγαπητοί Γονείς ενημερωθείτε καταρχήν. Μην αφήνετε τα ΜΜΕ να σας "ψεκάζουν" με κατασκευασμένες και κατευθυνόμενες από την κεντρική πολιτική εξουσία πληροφορίες. Ψάξτε, ρωτήστε, μάθετε.
Από τον Σεπτέμβριο ο Σύλλογος Γονέων θα αποφασίσει με γενική συνέλευση τις δικές τους παρεμβάσεις και δράσεις. Σήμερα πραγματοποιείται το απόγευμα το τελευταίο ΔΣ του Συλλόγου. 
Σας ευχόμαστε Καλό Καλοκαίρι  

Διαβάστε την ενημερωτική ανακοίνωση του Συλλόγου 

Η αναδιάρθρωση της δημόσιας εκπαίδευσης κόβει το δρόμο της μόρφωσης των παιδιών μας…

Με ωραίες, περίεργες λέξεις που αποκρύπτουν την ουσία και την πραγματικότητα συνεχίζεται απτόητα η διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και η ταυτόχρονη αναδιάρθρωσή της με κεντρικό άξονα το “Νέο Σχολείο”. Η αρχή έγινε στη Β’ βάθμια εκπαίδευση και από φέτος άρχισε η καταστροφική πολιτική και στην Α΄ βάθμια.
Η κεντρική ιδέα των αλλαγών περιγράφεται με τον καλύτερο τρόπο στις νέες έρευνες που προωθούνται σε όλες της χώρες της Δυτικής Ευρώπης. (αντιγράφουμε από άρθρο προς επικοινωνιολόγους και ΜΜΕ). «Γιατί οι μεταπτυχιακοί τίτλοι είναι χάσιμο χρόνου. Υπάρχουν καλύτερα πράγματα τα οποία μπορεί να κάνει κανείς προς την υγιή οικονομική και κοινωνική ανέλιξη τον 21ο αιώνα. Πρώτον- Ξεχάστε τα κολέγια, τις σχολές και τα πανεπιστήμια. Δεύτερον εστιάστε σε εκπαιδευτικά προγράμματα ειδίκευσης και πρακτικής άσκησης. Τι χρειάζονται οι μακροχρόνιες σπουδές, όταν η πρακτική άσκηση και ειδίκευση είναι αυτοί οι παράγοντες που καθιστούν τους νέους αξιοποιήσιμους στο χώρο της εργασίας; Χρησιμότερο θα ήταν αν, κατά τα χρόνια μαθητείας τους στο γυμνάσιο και στο λύκειο, οι νέοι παρακολουθούσαν τέτοια προγράμματα, έτσι ώστε αργότερα, στο κολέγιο, να είναι ικανοί για πραγματικές δουλειές».
Σε αυτή την ιδέα στηρίζονται και τα διαφημιστικά μηνύματα του υπουργείου Παιδείας στα οποία μικρά παιδιά αναρωτιούνται γιατί να σπουδάσουν αφού ξέρουν να μαστορεύουν και να ράβουν!
Επιστροφή λοιπόν στον κόσμο της εργασίας από τα 15 χρόνια, όπως ακριβώς συνέβαινε στην Ελλάδα πριν 50 χρόνια και Πανεπιστήμιο μόνο για όσους έχουν να πληρώνουν φροντιστήρια για τις συνεχείς εξετάσεις;
Κι αυτό το ονομάζουν εξέλιξη και ανάπτυξη!
Ο στόχος τους είναι ένας και περιγράφεται για όποιον ασχοληθεί και διαβάσει τις πολυσέλιδες τροποποιήσεις και αλλαγές νόμων και διατάξεων, ενώ περιλαμβάνεται και ως «υποχρέωση των μνημονίων» στα διάφορα Μεσοπρόθεσμα σχέδια της κυβέρνησης.
-Κάθε χρόνο πρέπει να μειώνονται οι δαπάνες για την παιδεία, κάθε χρόνο πρέπει να αποχωρούν με κλιμακωτή ποσόστωση συγκεκριμένος αριθμός εκπαιδευτικών και μαθητών από τα σχολεία.
-Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος επινοήθηκαν τα δυο προγράμματα. Της αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς και της αυτοαξιολόγησης για τις σχολικές μονάδες.

Εμάς τους γονείς μας ενδιαφέρει κυρίως το δεύτερο πρόγραμμα. Γιατί θα ζητηθεί και η «αξιολόγηση» των γονιών για τα σχολεία μας. Οι λέξεις όμως κρύβουν την πραγματικότητα. Στα πολυσέλιδα κείμενα με δείκτες και κουτάκια αποκρύπτεται πως από την αυτοαξιολόγηση πρέπει υποχρεωτικά ο εκπαιδευτικός να βγάλει το 10% της τάξης «άχρηστο» για να πάρει αυτός καλό βαθμό στη δική του αξιολόγηση! Προωθείται το αλληλοφάγωμα και ο κανιβαλισμός ανάμεσα σε δασκάλους και μαθητές για να μη χάσουν τη θέση τους στο σχολείο.
Πλασάρεται ως καινοτομία ότι ο γονιός θα μπορεί να διαλέξει το σχολείο που «αξίζει στο παιδί του» αλλά αποκρύπτεται πως το σχολείο θα μπορεί να διώχνει τον μαθητή επειδή δεν έχει τον μέσο όρο του βαθμού του σχολείου!
Πλασάρεται ως δικαίωμα των γονιών να «βαθμολογήσουν» τους δασκάλους αλλά αποκρύπτεται πως αν ένα σχολείο δεν έχει καλό βαθμό, δεν θα πάρει λεφτά από το υπ. Παιδείας και τη Σχολική Επιτροπή. Αποκρύπτεται ότι θα πρέπει να αναζητήσει «χορηγούς» για έξοδα του. Αποκρύπτεται πως ο χορηγός θα μπορεί να διαμορφώνει το πρόγραμμα σπουδών αφού θα έχει πληρώσει για τη λειτουργία του σχολείου.
‘Ήδη το υπουργείο παιδείας, στα πλαίσια του περιορισμού των δημοσίων δαπανών για την εκπαίδευση, έχει θέσει σε διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικούς, έχει μετατάξει στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση 3.500 καθηγητές και θα ακολουθήσουν κι άλλες χιλιάδες αυτό το Καλοκαίρι, έχει αυξήσει το ωράριο των καθηγητών , τον αριθμό μαθητών κατά τμήμα, έχει κλείσει και συγχωνεύσει σχολικές μονάδες , μετακινεί μαθητές από ένα σχολείο στο άλλο.
Το μακρόπνοο σχέδιο του «Νέου Σχολείου» έχει τεθεί ήδη σε εφαρμογή με τον
εξεταστικό μαραθώνιο από την Α’ τάξη του Γενικού Λυκείου με ολοκληρωτικό προσανατολισμό στην εισαγωγή σε ΑΕΙ – ΤΕΙ. Με τις αλλεπάλληλες εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα με το 50% που θα προκύπτουν από την τράπεζα θεμάτων. Το βαθμό προαγωγής και των τριών τάξεων του Γυμνασίου που θα λαμβάνεται υπόψη για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Την ένταξη των μαθητών στα Κέντρα Κατάρτισης από τη Β ή Γ ΄Γυμνασίου χωρίς δυνατότητα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο
Δηλαδή από τα 15 τους χρόνια οι μαθητές αυτοί θα κάνουν “Πρακτική” σε επιχειρήσεις χωρίς αμοιβή. Ήδη το μοντέλο δοκιμάζεται φέτος με αποστολή 15χρονων σε υπηρεσίες του ...δημοσίου!
Μετά την κατάργηση των τομέων υγείας και πρόνοιας από τα επαγγελματικά Λύκεια ,όπου φοιτούσαν πάνω από 20.000 μαθητές, οι μαθητές οδηγούνται για κατάρτιση σε ΣΕΚ ( σχολές επαγγελματικής κατάρτισης) , δηλ. σε μεταγυμνασιακά ΙΕΚ , και μάλιστα σε ιδιωτικά ή σε σχολές μαθητείας άλλων υπουργείων και επιχειρήσεων(!) ή σε «κέντρα δια βίου μάθησης», όπως ονομάζονται στο νέο νόμο, και μάλιστα έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα, αφού θα υπάγονται στη «Γενική Γραμματεία δια βίου Μάθησης».

Αγαπητοί Γονείς,
Η μαζική αντίδρασή μας στα σχέδια αυτά είναι η μόνη απάντηση που μπορούμε να δώσουμε. Να μη δεχθούμε το στοίβαγμα των παιδιών, το κλείσιμο των σχολείων, τα χαρτιά αυτοαξιολόγησης που θα σταλούν στα σπίτια μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: