Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013

Γονείς και δάσκαλοι έξω από τη Δώρου 9

Σήμερα στις 2.00 το μεσημέρι Γονείς και Δάσκαλοι απαιτούμε ολοήμερα σχολεία, άμεση τοποθέτηση δασκάλων

Από το site της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων 4ης Δημοτικής Κοινότητας

Πάνω στο ήδη πληγωμένο σώμα της εκπαίδευσης, με διαδικασίες «εξπρές», το υπουργείο και η κυβέρνηση κατεδαφίζουν ότι απέμεινε όρθιο. Με τον ίδιο τρόπο που αρπάζουν από όλους τους εργαζόμενους και τη νεολαία ότι έχει απομείνει, με αποτέλεσμα η ανεργία να αυξάνεται, ο μισθός να μειώνεται, οι φόροι στα ύψη, οι τράπεζες να τρίβουν τα χέρια...
Φέτος, τα σχολεία μας άνοιξαν χωρίς χιλιάδες εκπαιδευτικούς που χρόνια πρόσφεραν στο δημόσιο σχολείο. Τη φετινή χρονιά δεν έγινε ΚΑΝΕΝΑΣ διορισμός εκπαιδευτικού. Οι 10.000 αναπληρωτές που κάλυπταν πραγματικές ανάγκες, απολύθηκαν. Πετάχτηκαν στο δρόμο 2.200 εκπαιδευτικοί της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Την ίδια ώρα χιλιάδες συνταξιοδοτήθηκαν.
Απέναντι σε αυτή τη δραματική μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, το Υπουργείο απάντησε συρρικνώνοντας, υποβαθμίζοντας και καταργώντας εκπαιδευτικές δομές.
Συγκεκριμένα:
· καταργεί τον εκπαιδευτικό του ολοημέρου, την ενισχυτική διδασκαλία,
· επιδιώκει την αναστολή των τμημάτων ένταξης,
· αυξάνει τους μαθητές ανά τμήμα σε 28 (από 25),
· λειτουργεί πολλά ειδικά σχολεία εκ περιτροπής,
· κλείνει νηπιαγωγεία και καταργεί τα ολοήμερα τμήματά τους όπου δεν έχει νηπιαγωγούς,
· διώχνει τα προνήπια
· προετοιμάζει συμπτύξεις τμημάτων και μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία
· μετατρέπει μόνιμες δομές του δημόσιου σχολείου (όπως το ολοήμερο) σε πιλοτικές δηλαδή σε δομές περιστασιακές που θα εξαρτώνται από τα κονδύλια ΕΣΠΑ και δε θα είναι σταθερή υποχρέωση του κράτους
Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα το δημόσιο σχολείο να λειτουργεί με «ότι έχει κι όπως λάχει»! Γι’ αυτό κατήργησαν τους εκπαιδευτικούς στα ολοήμερα. Για να τους πάρουν να καλύψουν κενά σε άλλες περιοχές που έλειπε εκπαιδευτικό προσωπικό από το πρωινό πρόγραμμα.
Γι’ αυτό άλλα σχολεία έχουν ολοήμερο και άλλα όχι. 
Όσο κι αν προσπαθούν να ρίξουν την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, η αλήθεια δεν κρύβεται. Τα σχολεία ΔΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ γιατί η κυβέρνηση και το Υπουργείο ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ. Με αυτό τον τρόπο θα λειτουργήσουν όλη τη χρονιά, αν δεν τους σταματήσουμε.
Το χειρότερο όμως είναι ότι αυτές οι εξελίξεις δεν είναι προσωρινές! Είναι φανερό ότι η δημόσια εκπαίδευση βρίσκεται υπό την ομηρεία των μαθητευόμενων μάγων της δημοσιονομικής προσαρμογής που επιθυμούν ένα φτηνό σχολείο, συχνά χωρίς εκπαιδευτικούς, προθάλαμο του μορφωτικού αποκλεισμού των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων.
Στην Ελλάδα των Ελεύθερων Οικονομικών ζωνών, στην Ελλάδα της υπερεκμετάλλευσης, στην Ευρωπαϊκή Ένωση της ανεργίας και της παρατεταμένης ύφεσης, της καταστροφής της εργασίας, οι δημόσιες δομές και τα κοινωνικά αγαθά θα συρρικνώνονται, θα υποβαθμίζονται, θα καταστρέφονται και πολλές φορές θα ιδιωτικοποιούνται. Ότι γνωρίσαμε ως σύγχρονη εκπαίδευση, υγεία, ασφάλιση… ξεθεμελιώνεται!
Γι’ αυτό θα υπάρχουν περιοχές με νηπιαγωγεία και τμήματα ένταξης και περιοχές που θα κλείνουν, σχολεία με ολοήμερο επειδή περισσεύουν ώρες και σχολεία χωρίς ολοήμερο…
Το νέο κράτος έχει δομές κινούμενη άμμο. Σ’ αυτό το κράτος, ο εργαζόμενος θα βρίσκεται σε μόνιμο καθεστώς κινητικότητας. Με δικαιώματα που θα αμφισβητούνται κάθε στιγμή, σε μόνιμη μετακίνηση όχι μόνο από τον ένα τόπο στον άλλο αλλά και εργασιακή περιπλάνηση, από μόνιμος σε μειωμένου ωραρίου, σε ωρομίσθιο, σε ανασφάλιστο «ωφελούμενο» των 425 ευρώ, σε διαθέσιμο και σε απολυμένο.
Σ’ αυτή την εκπαίδευση, σ’ αυτό το κράτος δεν υπάρχουν μορφωτικά δικαιώματα για τα παιδιά μας ούτε νομιμότητες. Υπάρχει μόνο το «δίκαιο του ισχυρού» και φυσικά τα ρουσφέτια του.
Σ’ αυτό το σχολείο, δε θέλουν ο εκπαιδευτικός να είναι δάσκαλος. Τον θέλουν δούλο, υποταγμένο, φοβισμένο, ανασφαλή, ώστε να αποδέχεται αδιαμαρτύρητα όλες τις εντολές. Γι’ αυτό όλες οι εντολές δίνονται με χειρόγραφα χαρτάκια, με Δελτία Τύπου, με τηλεφωνήματα. Διοικούν υπολογίζοντας μόνο στο καθεστώς φόβου που εγκαθιδρύουν!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
Να γίνει συνεδρίαση του Α’ ΠΥΣΠΕ και να καθοριστούν τα λειτουργικά κενά με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και να τοποθετηθούν εκεί οι εκπαιδευτικοί με τη νόμιμη διαδικασία
Οι λειτουργικές ανάγκες να καθοριστούν με κριτήρια:
Να λειτουργήσουν ΑΜΕΣΑ τα ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ με πλήρες ωράριο-εκπαιδευτικούς, με ένα δάσκαλο για τα ΕΑΕΠ και ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών για τα κλασικά ολοήμερα. Άμεση τοποθέτηση/πρόσληψη ειδικοτήτων ώστε να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία
Να λειτουργήσουν με το μόνιμο προσωπικό τα τμήματα ένταξης και υποδοχής, να ισχύσουν κανονικά οι αποσπάσεις
Καμία σύμπτυξη τμήματος
Να επιστρέψουν ΤΩΡΑ όλες και όλοι οι συνάδελφοι που μετακινήθηκαν σε άλλα ΠΥΣΠΕ
ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ με μαζικούς διορισμούς. Καμία απόλυση-καμία διαθεσιμότητα
Τμήματα με 15 μαθητές για τις μικρές τάξεις και 20 για τις μεγαλύτερες.
Ούτε ένα ευρώ από τους γονείς για τη λειτουργία των σχολείων. Καμία επιχειρηματική δράση στην Παιδεία.
Οραματιζόμαστε και διεκδικούμε δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά με υποστηρικτικές δομές (Τμήματα ένταξης, Παράλληλη στήριξη, ενισχυτική διδασκαλία), αναλυτικό πρόγραμμα που να αντιστοιχεί στις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών, κτιριακές υποδομές (χώρους άθλησης και πολιτιστικών δράσεων, βιβλιοθήκες, σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό) που να στηρίζεται από το δημόσιο προϋπολογισμό κι όχι από χορηγούς που θέλουν να διαφημιστούν.
Ο αγώνας μας είναι αγώνας για τη μόρφωση των μαθητών μας και την εργασία μας, είναι αγώνας για την υπεράσπιση δημόσιων αγαθών όπως υγεία και κοινωνική πρόνοια, είναι αγώνας στο πλευρό του λαού μας.
Αυτό τον αγώνα ζητάμε να τον δώσουμε μαζί, ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΔΝΤ, των μνημονίων, του «νέου σχολείου», των απολύσεων, του φόβου, της υποταγής, του κανιβαλισμού! Δε θα αφήσουμε κανέναν να κόψει τα φτερά των παιδιών σας, διεκδικούμε τη ζωή που μας αξίζει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: