Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Χάος για τα Δημοτικά σχολεία στην Αθήνα, εξώδικο των δασκάλων

  • Πρωτοφανείς καταστάσεις διαδραματίζονται στο Α’ ΠΥΣΠΕ της Αθήνας που οδήγησαν τους συλλόγους «Αριστοτέλης», «Αθηνά», «Παρθενώνας», Α’ Αθηνών, να προχωρήσουν σε μαζικές κινητοποιήσεις και σε παράδοση εξώδικου από δικαστικό επιμελητή, στον αναπληρωτή διευθυντή εκπαίδευσης, Χρ. Κάππα.
  • Οι λειτουργικές ανάγκες να καθοριστούν με κριτήρια: Να λειτουργήσουν ΑΜΕΣΑ τα ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ με πλήρες ωράριο-εκπαιδευτικούς μόνιμους και αναπληρωτές τακτικού προϋπολογισμού, με ένα δάσκαλο για τα ΕΑΕΠ και ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών για τα κλασικά ολοήμερα. Άμεση τοποθέτηση/πρόσληψη ειδικοτήτων ώστε να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία. Να λειτουργήσουν με το μόνιμο προσωπικό τα τμήματα ένταξης και υποδοχής, να ισχύσουν κανονικά οι αποσπάσεις Να λειτουργήσουν άμεσα όλα τα ειδικά σχολεία με μόνιμους και αναπληρωτές τακτικού προϋπολογισμού με κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, και βοηθητικό προσωπικό Καμία σύμπτυξη τμήματος

 Διαβάστε την καταγγελία του Συλλόγου Αριστοτέλης στον αναπληρωτή διευθυντή εκπαίδευσης. Η κατάσταση είναι πλέον αφόρητη...

Όλα ξεκινούν από την εφαρμογή της κινητικότητας δομών και εργαζομένων στο δημόσιο σχολείο.  Το υπουργείο ξεδιπλώνει συντονισμένο σχέδιο υποβάθμισης, κατάργησης, αναστολής και μετατροπής δομών σε πιλοτικές (άρα όχι μόνιμες και σταθερές) όπως του ολοημέρου, των τμημάτων ένταξης, των ειδικών σχολείων, σταδιακά σημαντικού μέρους του ωρολογίου προγράμματος (π.χ. ευέλικτη ζώνη), του νηπιαγωγείου κ.λπ.
Καταργώντας αυτές τις θέσεις για το μόνιμο προσωπικό, δημιουργεί πλήθος πλασματικών υπεραριθμιών, οδηγώντας έτσι πολλούς εκπαιδευτικούς σε υποχρεωτικές μετακινήσεις εκτός του ΠΥΣΠΕ τοποθέτησής τους, σε κατάργηση ουσιαστικά των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, σε καταστρατήγηση όλων των εργασιακών δικαιωμάτων και κανόνων.

Για να προχωρήσουν όλα αυτά απρόσκοπτα και για να εξυπηρετηθεί η πολιτική του υπουργείου, αναλαμβάνει στην Α’ διεύθυνση Αθήνας να εφαρμόσει τις υπουργικές κατευθύνσεις παραβιάζοντας κάθε νομιμότητα, ο αναπληρωτής διευθυντής εκπαίδευσης (ο οποίος ορίστηκε ειδικά για αυτό το λόγο) Χρ. Κάππας.
Καταγγελία στον αναπληρωτή διευθυντή εκπαίδευσης, Να συνεδριάσει ΤΩΡΑ το Α’ ΠΥΣΠΕ Αθήνας, Να γυρίσουν πίσω οι εκπαιδευτικοί που διατέθηκαν στην περιφέρεια Να καλυφθούν τα κενά για να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες, Να πάψει το καθεστώς αδιαφάνειας


Γι’ αυτό άλλωστε, όλες οι μέχρι σήμερα αποφάσεις παίρνονται αποκλειστικά από τον ίδιο, χωρίς καμία συνεδρίαση του Α’ ΠΥΣΠΕ. Σε πλήθος περιπτώσεων, μάλιστα, αρνείται να υπογράψει οποιοδήποτε χαρτί με τις εντολές που δίνονται τηλεφωνικά (!!!) μέσω των υπηρεσιών της Διεύθυνσης, καθ’ υπόδειξή του, στους εκπαιδευτικούς.
Όλα πια γίνονται με τρόπο ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΔΙΑΒΛΗΤΟ!!!
  1.  Προσλήφθηκαν 40 δάσκαλοι αναπληρωτές ΕΣΠΑ για να καλύψουν κενά στην Α’ Αθήνας ενώ έδιωξαν 73 μόνιμους δασκάλους στην  περιφέρεια ως υπεράριθμους για να καλύψουν κενά στην Ανατολική και Δυτική Αττική! Η διεύθυνση οφείλει να απαντήσει γιατί δεν τοποθέτησε τους μόνιμους σε αυτά τα κενά αλλά τους έδιωξε αφήνοντας τα σχολεία της Α’ διεύθυνσης να αδυνατούν να λειτουργήσουν λόγω έλλειψης προσωπικού. Είναι φανερό ότι η απόφαση του αναπληρωτή διευθυντή εκπαίδευσης Χρ. Κάππα ήταν ΠΟΛΙΤΙΚΗ και ΟΧΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ! Ανέλαβε τη διεύθυνση για να εκτελέσει πολιτική εντολή του υπουργείου και της περιφέρειας για βίαιη μετακίνηση των συναδέλφων που ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ και όχι για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των σχολικών μονάδων. Ταυτόχρονα, κανείς δε δημοσιοποιεί τους λόγους κατά τους οποίους δε μετακινήθηκαν (ενώ δεν τοποθετήθηκαν στην Α’ διεύθυνση) 13 ακόμα εκπαιδευτικοί που βρίσκονταν επίσης στη διάθεση της Α’ διεύθυνσης. Την ίδια στιγμή ήρθαν με απόσπαση ως ειδικές κατηγορίες 16 εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν μετακινήθηκαν σε άλλο ΠΥΣΠΕ ενώ μετακινήθηκαν οι 73 που ανήκουν στην Α’ Διεύθυνση.
  1.  Η Α’ Διεύθυνση ισχυρίζεται ότι αδυνατεί να δημοσιοποιήσει τα κενά των ειδικοτήτων. Καμία ανάρτηση των κενών δε γίνεται στην ιστοσελίδα της διεύθυνσης, όπως η υπηρεσία υποχρεούται,  με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να καλούνται να κάνουν δηλώσεις τοποθέτησης χωρίς να τα γνωρίζουν στο σύνολό τους. Αυτό οδηγεί σε εντελώς αδιαφανείς διαδικασίες και κατάφορη παραβίαση της ισονομίας. Υπάρχουν σχολεία όπου καλύπτονται όλες οι ειδικότητες και άλλα που δεν καλύπτεται καμία ή μία! Με τον τρόπο αυτό υπάρχουν σχολεία που το πρόγραμμα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη και σε άλλα που δεν μπορούν να λειτουργήσουν ούτε καν 5ωρο. Ταυτόχρονα, πολλές καταγγελίες γίνονται καθημερινά για παραβίαση της μοριοδότησης, οι οποίες οδηγούν σε συνεχείς ενστάσεις με αποτέλεσμα να επικρατεί το απόλυτο χάος στα σχολεία της Α’ διεύθυνσης, με εκπαιδευτικούς να καλούνται τηλεφωνικά να μετακινούνται μέσα σε μια ώρα σε δυο και τρεις διαφορετικές σχολικές μονάδες. Το ίδιο συμβαίνει με τα νηπιαγωγεία όπου αυτή τη στιγμή υπάρχουν 2 τμήματα πρωινά όπου δεν καλύφθηκαν και 37 ολοήμερα. Κανείς φυσικά δεν μπορεί να ελέγξει γιατί έμειναν τα συγκεκριμένα νηπιαγωγεία χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό.
  1.  Ο αρχικός πίνακας των τοποθετήσεων των υποτιθέμενων υπεραρίθμων άλλαξε πολλές φορές. Τυχαίο; Δε νομίζουμε! Δεν άλλαζαν μόνο τα ονόματα των υπεραρίθμων αλλά κατά περίεργο (;) τρόπο άλλαζαν και τα κενά που υποτίθεται καλύπτονταν. Έτσι, υπήρχαν σχολεία που αποσπόταν εκπαιδευτικός με αποτέλεσμα να μην έχουν να λειτουργήσουν το ολοήμερο ή ακόμα και το πρωινό πρόγραμμα και σχολεία όπου παρέμενε ή και περίσσευε. Με ποιο κριτήριο; Τυχαίο; Δε νομίζουμε.
  1.  Θεωρούνταν υπεράριθμοι και αποσπόταν εκπαιδευτικοί που με βάση τα μόρια τους δεν ήταν υπεράριθμοι ενώ στη θέση τους ήταν άλλοι. Τυχαίο; Δε νομίζουμε;
  1. Το απόλυτο χάος επικρατεί στην Ειδική Αγωγή, δάσκαλοι πηγαινοέρχονται από τμήμα ένταξης σε ειδικά σχολεία με τηλεφωνικές εντολές υπαλλήλων της διεύθυνσης, ειδικά σχολεία λειτουργούν εκ περιτροπής!!!  Κι όλα αυτά, γιατί ενώ έγιναν τοποθετήσεις με πράξη του Α’  ΠΥΣΠΕ, ο πίνακας λέγεται ότι κατέπεσε. Φυσικά κανείς δεν παίρνει ενυπόγραφα την ευθύνη, γιατί όλοι γνωρίζουν ότι κανείς δεν έχει τέτοια αρμοδιότητα χωρίς να συνεδριάσει ξανά το ΠΥΣΠΕ και να ακυρώσει προηγούμενη απόφασή του. Ο κ. Κάππας δίνει προφορικές εντολές στις υπηρεσίες του, τις οποίες αρνείται να υπογράψει, να καλούν τους εκπαιδευτικούς να μετακινηθούν οδηγώντας τις υποστηρικτικές δομές και τα ειδικά σχολεία σε καταστάσεις πρωτοφανείς!

Σε όλα αυτά τα ερωτήματα αρνείται να απαντήσει ο αναπληρωτής διευθυντής Χρ. Κάππας.

Την ίδια στιγμή το Α’ ΠΥΣΠΕ Αθήνας ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!! Δε συγκαλείται, δε συνεδριάζει, όλα περνούν από τον αναπληρωτή διευθυντή εκπαίδευσης. Με βάση τη νομοθεσία, η διευθύντρια εκπαίδευσης αναπληρώνεται στη συνεδρίαση του Α’ ΠΥΣΠΕ από τον αντιπρόεδρο, Κουτρουμάνο Θωμά, ο οποίος οφείλει να το συγκαλέσει ΤΩΡΑ για να αποκατασταθούν οι νόμιμες διαδικασίες γιατί μέχρι τώρα όλα γίνονται κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας.

Συγκεκριμένα:
  1. Με βάση τη νομοθεσία (ΠΔ 50/1996 και ΠΔ 100/1997), τα λειτουργικά κενά καθορίζονται σε ειδική συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ και σε καμία περίπτωση με προσωπική απόφαση του αναπληρωτή διευθυντή εκπαίδευσης. Ο νόμος είναι σαφής σε αυτό, επιδιώκοντας οι αποφάσεις να είναι στοιχειωδώς ελεγχόμενες (το ΠΥΣΠΕ αποτελείται από 3 διορισμένα μέλη της διοίκησης και 2 αιρετούς των εκπαιδευτικών) από θεσμικό όργανο ώστε να τηρηθεί ισονομία. Σε διαφορετική περίπτωση, το κάθε μονοπρόσωπο όργανο κάνει ότι θέλει και μπορεί σε ένα σχολείο ή νηπιαγωγείο να καλύπτει τα κενά ή και να κρατά προσωπικό και σε άλλο όχι.
  1. Μετά τον καθορισμό των κενών, το ΠΥΣΠΕ σε συνεδρίασή του υποχρεώνεται να καθορίσει ποιοι εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολείο θεωρούνται υπεράριθμοι. Ο καθορισμός γίνεται με βάση τα μόρια μετάθεσης. Κι εδώ η νομοθεσία επιδιώκει να υπάρχει έλεγχος από όργανα ώστε να μην γίνονται ανομίες.
  1. Αφού ολοκληρωθούν οι παραπάνω διαδικασίες, σε νέα συνεδρίασή του το ΠΥΣΠΕ, τοποθετεί τους εκπαιδευτικούς στα κενά με βάση την ισχύουσα νομοθεσία. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο διευθυντής εκπαίδευσης, με δική του απόφαση, χωρίς συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ, μπορεί, αφού όμως πρώτα έχουν γίνει τα βήματα 1 και 2, να κάνει προσωρινές τοποθετήσεις έως δυο μήνες, ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΕΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ. 
Φυσικά, όπως είναι φανερό όχι μόνο παραβιάστηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες αλλά συνεχίζουν να παραβιάζονται.

Οι παραβιάσεις αυτές δεν οφείλονται σε ανικανότητα ή σε διοικητικές αστοχίες. Όταν το κράτος θέλει να καλύπτει τις όποιες ανάγκες με περισσεύματα και περικοπές, όταν δεν προχωρά σε καμία πρόσληψη, τότε η μετακίνηση του εκπαιδευτικού προσωπικού οποιαδήποτε στιγμή, σε οποιοδήποτε τόπο, θα γίνεται νόμος. Κι αυτός ο νόμος δεν μπορεί να περιέχει κανόνες νομιμότητας στην εφαρμογή του. Απαιτεί να μην υπάρχει καμία προστασία του εργαζομένου και απαιτεί αυθαιρεσία ώστε να ικανοποιούνται και μερικά ρουσφέτια!

Γιατί όσο θα μετατρέπεται σταδιακά όλο το δημόσιο σχολείο σε μια “πιλοτική δομή”, η σταθερή απασχόληση θα γίνει ανάμνηση του παρελθόντος, ενώ η συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας για την παροχή δημόσιας και δωρεάν παιδείας θα περιορίζεται αυστηρά στις προδιαγραφές των διάφορων ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εφόσον αυτά θα είναι διαθέσιμα. Με το ίδιο σκεπτικό του χρόνου η προσχολική εκπαίδευση, η ειδική εκπαίδευση, τα ολοήμερα, μπορεί να παρέχονται μόνο αν υπάρχουν πόροι από το ΕΣΠΑ ή εναλλακτικά μπορεί χιλιάδες νηπιαγωγοί να χάσουν την οργανική τους και τη θέση τους να πάρουν εκπαιδευτικοί μέσω των προγραμμάτων κοινωνικής ωφέλειας του ΟΑΕΔ με 450 ευρώ βασικό μισθό.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

  • Να γίνει ΤΩΡΑ συνεδρίαση του Α’ ΠΥΣΠΕ και να καθοριστούν τα λειτουργικά κενά με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και να τοποθετηθούν εκεί οι εκπαιδευτικοί με τη νόμιμη διαδικασία
Οι λειτουργικές ανάγκες να καθοριστούν με κριτήρια:
Να λειτουργήσουν ΑΜΕΣΑ τα ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ με πλήρες ωράριο-εκπαιδευτικούς μόνιμους και αναπληρωτές τακτικού προϋπολογισμού, με ένα δάσκαλο για τα ΕΑΕΠ και ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών για τα κλασικά ολοήμερα. Άμεση τοποθέτηση/πρόσληψη ειδικοτήτων ώστε να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία
Να λειτουργήσουν με το μόνιμο προσωπικό τα τμήματα ένταξης και υποδοχής, να ισχύσουν κανονικά οι αποσπάσεις
Να λειτουργήσουν άμεσα όλα τα ειδικά σχολεία με μόνιμους και αναπληρωτές τακτικού προϋπολογισμού με κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, και βοηθητικό προσωπικό
Καμία σύμπτυξη τμήματος

  • Να επιστρέψουν ΤΩΡΑ όλες και όλοι οι συνάδελφοι που μετακινήθηκαν σε άλλα ΠΥΣΠΕ
  • ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ με μαζικούς διορισμούς. Καμία απόλυση-καμία διαθεσιμότητα
  • Τμήματα με 15 μαθητές για τις μικρές τάξεις και 20 για τις μεγαλύτερες.
  • Να δημοσιοποιηθούν στην ιστοσελίδα της Α’ Διεύθυνσης όλα τα κενά
Ο σύλλογός μας ενημερώθηκε για 52 κενά γυμναστών, 74 κενά Αγγλικών, όλα στο πρωινό πρόγραμμα και 39 κενά νηπιαγωγών. Για τις υπόλοιπες ειδικότητες δεν υπάρχει καμία ενημέρωση από την Α’ Διεύθυνση, πολύ δε περισσότερο για τα κενά των ολοημέρων
  • Να δημοσιοποιηθούν στην ιστοσελίδα της Α’ διεύθυνσης όλοι οι πίνακες των τοποθετήσεων όλων των ειδικοτήτων με τα μόριά τους ώστε να μπορεί να γίνει έλεγχος αν τηρήθηκαν τα νόμιμα

Καλούμε τους συναδέλφους:
  • Να ενημερώσουν τους συλλόγους γονέων και να τους καλέσουν να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις. Ειδικά τα σχολεία που έχουν ελλείψεις σε προσωπικό
  • Να μην υπακούουν σε προφορικές εντολές. Κάθε εντολή από την Α’ διεύθυνση να ζητούμε να έρχεται γραπτώς και με τις υπογραφές των υπευθύνων.
  • Να απαιτούν να τους γνωστοποιούνται εγγράφως τα κενά, στη συνέχεια να κάνουν δήλωση τοποθέτησης και μετά να ελέγχουν τη μοριοδότηση.
Δηλώνουμε ότι θα αγωνιστούμε μέχρι το τέλος για να μην κυριαρχήσει η διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και η διαρκής εργασιακή κινητικότητα. Αν το υπουργείο και ο αναπληρωτής διευθυντής εκπαίδευσης ελπίζουν να κουραστούμε είναι πολύ γελασμένοι!
  • Ο σύλλογός μας προχωρά σε αίτηση ακύρωσης στα διοικητικά δικαστήρια όλων των μέχρι τώρα διαδικασιών στην Α’ Διεύθυνση και σε αιτήσεις αναστολής. Ο σύλλογός μας θα καλύψει τα δικαστικά έξοδα.

http://www.sylaristotelis.com/news/

Δεν υπάρχουν σχόλια: