Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Αρχίζει η απεργία στην εκπαίδευση. Γιατί δεν μπορεί να γίνει αλλιώς

Αυτή τη φορά αγαπητοί γονείς η καταστροφική πολιτική ενάντια στην εκπαίδευση χτυπά δυνατά και τις δικές μας πόρτες. Το σχέδιο νόμου που κατατίθεται στη Βουλή σήμερα και προκαλεί μαζικά τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες, αφορά άμεσα και τα παιδιά του δημοτικού. Γιατί ήδη θέλουν να διαμορφώσουν το διαχωρισμό των παιδιών μας, σε "εργάτες" χωρίς μόρφωση και σε "προύχοντες" που θα έχουν ευκαιρία για μόρφωση και σπουδές.
Ως blog αρχίζουμε τις αναρτήσεις για να κατανοήσουμε τις αλλαγές που προωθούνται. Αρχίζουμε με τη μεγάλη αλλά αρκετά κατατοπιστική ανακοίνωση από τις Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσει Κινήσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το τι ακριβώς σημαίνουν αυτές οι αλλαγές και τι θέλουν οι εκπαιδευτικοί. 

 
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
ΜΟΡΦΩΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

Κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφάλαιο κι όλο το πολιτικό τους προσωπικό
Αυτοί που ξεθεμελιώνουν εργατικά - κοινωνικά δικαιώματα και αγαθά, ξεπουλούν δημόσιο πλούτο, ετοιμάζουν την Ελλάδα των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών, «σκοτώνουν» τη νεολαία, που έχουν καταδικάσει στην ανεργία και στη μετανάστευση, για 1,4 ευρώ και τα υπόλοιπα «άλογα εργασίας» όταν γεράσουν, βυθίζουν την πληροφόρηση στο μαύρο σκοτάδι του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και στέλνουν στο απόσπασμα την ανάπηρη και δημοκρατία τους, προετοιμάζουν ιμπεριαλιστικούς πολέμους (όπως στη Συρία) για το ξεπέρασμα της καπιταλιστικής κρίσης προς όφελός τους και το ξαναμοίρασμα των σφαιρών επιρροής.
Αυτοί που θέλουν έναν κατ’ όνομα Δημόσιο τομέα, υπεραντιδραστικά αναδιοργανωμένο, ακρωτηριασμένο μέσω χιλιάδων διαθεσιμοτήτων - απολύσεων, όχι για να παρέχει δημόσια – δωρεάν υγεία, παιδεία, ασφάλιση κλπ αγαθά αλλά με σαφέστερο ρόλο διευκόλυνσης των επιλογών τους είτε μέσω της εκχώρησης κερδοφόρων αρμοδιοτήτων του στο ιδιωτικό κεφάλαιο είτε με τη λειτουργία των υπόλοιπων με αυστηρά κριτήρια αγοράς, είτε με γιγάντωση των καταπιεστικών του μηχανισμών.
Θέλουν και μια εκπαίδευση συνταιριασμένη με όλα αυτά, απροκάλυπτα πιο ταξική, που θα στέλνει τη νεολαία από νωρίς στον καιάδα της πιο άγριας εκμετάλλευσης και τους εκπαιδευτικούς στην ελαστικοποίηση των εργασιακών τους σχέσεων, την περιπλάνηση και την ανεργία. Μια εκπαίδευση που στην εποχή των πιο μεγάλων μορφωτικών δυνατοτήτων:
Θα δίνει στους πολλούς, αντί συνολικής μόρφωσης, λίγα εφόδια αποσπασματικών δεξιοτήτων και αναλώσιμων καταρτίσεων χρήσιμων για τις κάθε φορά ανάγκες των εργοδοτών, οδηγώντας τους –ει δυνατόν από τα 15 τους- στον καιάδα της μαθητείας – φτηνής, απλήρωτης εργασίας στους εργοδότες, χωρίς δικαιώματα και με πειθαρχία στις εντολές τους. Για να συνεχίσουν μετά αν βρουν δουλειά, να εντάσσονται στη μαύρη εργασία ή να πληρώνονται στο 80% του μεικτού βασικού μισθού πείνας.
Θα  αλέθει στις καταιγιστικές, εξεταστικές μυλόπετρες του ανταγωνισμού τα μυαλά και τις προσδοκίες, όσων λιγότερων, επιμείνουν να διεκδικούν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Θα συνθλίβει τους μισθούς, την εργασιακή σχέση, την παιδαγωγική πράξη και τη συνείδηση των εκπαιδευτικών, μέσα από την κινούμενη άμμο της «αξιολόγησης», της διαθεσιμότητας, της αναγκαστικής μετάταξης-μετάθεσης, και τελικά της απόλυσης.
Θα γκρεμίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων, μαθητών εκπαιδευτικών, παλιών εργαζόμενων, στήνοντας το ατελείωτο Δια Βίου, γαϊτανάκι των πιστοποιήσεων και της κερδοσκοπίας τους
Θα είναι εμπορευματοποιημένη, πεδίο η ίδια των ορέξεων της αγοράς με ιδιωτικοποίηση όσων κομματιών της, μπορούν να παράγουν κέρδος
Γι αυτό νομοθετούν πάνω στις πληγές μιας εκπαίδευσης  που υποχρηματοδοτείται (2011 6,18 δις – 2013 4,9 δις, μείωση 20%), συγχωνεύει και καταργεί σχολεία, στοιβάζει πεινασμένους μαθητές στις τάξεις, «κόβει» ειδικότητες, διαθέτει, μετατάσσει, απολύει εκπαιδευτικούς και συντηρείται μέχρι στιγμής μόνο χάρις στις προσπάθειες εκπαιδευτικών, μαθητών και κοινωνίας
και μέσα από το νομοσχέδιο, προδιαγράφουν, ένα τριπλό δίκτυο μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, μη τυπική εκπαίδευση) ένα ακόμη πιο εξεταστικοκεντρικό, ανταγωνιστικό ΓΕνικό Λύκειο, με τη βάση του Δέκα για πολλά μαθήματα ενδοσχολικά αλλά και στις πανελλαδικές και όλους τους βαθμούς να «μετράνε» στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, για πολύ λίγους, προσανατολισμένο με αυτό τον τρόπο να «διώξει», όσους δε μπορούν να ελπίζουν σε είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και δύσκολα θα παίρνουν απολυτήριο, φιλοδοξώντας να κάνει, «συλλογείς» βαθμών και «άλογα κούρσας», όσους επιμείνουν, με εκγύμναση για τις εξετάσεις, απίστευτη εντατικοποίηση και ακύρωση της όποιας γενικής μόρφωσης  ένα ακρωτηριασμένο από ειδικότητες, γενική μόρφωση και εκπαιδευτικούς, ΕΠΑγγελματικό Λύκειο, για πιο πολλούς, προσανατολισμένο στην κάλυψη των πρόσκαιρων αναγκών της αγοράς, με Αναλυτικά Προγράμματα που θα μπορούν να αλλάζουν γι’ αυτό κάθε έξι χρόνια και 12μηνη μαθητεία – εκπαίδευση στην εκμετάλλευση, με δάσκαλο τον εργοδότη και απλήρωτη δουλειά. Με υπονομευμένα τα όποια μορφωτικά και επαγγελματικά δικαιώματα από το εμπόριο των ευρωπαϊκών, πιστωτικών μονάδων κινητικότητας και των συνεχών πιστοποιήσεων.

Σε ένα τέτοιο τοπίο υπηρεσιών εκπαίδευσης, που πολύ απέχουν από την καθαυτή έννοιά της:
Οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών θα ελαστικοποιηθούν πλήρως, ενώ πολλοί θα οδηγηθούν στις διαθεσιμότητες – υποχρεωτικές μετατάξεις – απολύσεις. Οι δείκτες της αξιολόγησης θα αποτελέσουν το εργαλείο για την εδραίωσή τους. Ταυτόχρονα θα είναι και το εργαλείο χειραγώγησης και υποταγής του εκπαιδευτικού έργου και της διδακτικής πράξης, στις άνωθεν εντολές
Εξωτερικοί οργανισμοί θα έρθουν να υποβάλλουν τις επιθυμητές νόρμες, ώστε να μειωθούν απελπιστικά οι βαθμοί ελευθερίας του κάθε απείθαρχου εκπαιδευτικού και να περνούν ανόθευτα οι εντολές, από ένα σώμα επίλεκτων μισθοφόρων. Διπλά στον Οργανισμό εξωτερικής αξιολόγησης, θα στηθεί και ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων.
Οι εταιρείες θα πιάσουν δουλειά με τις μελέτες του Υπουργείου και το κύκλωμα συνεχών πιστοποιήσεων, που αφορά και μαθητές και εκπαιδευτικούς και ανέργους - εργαζόμενους.
Ο κατακερματισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων μέσω των επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, για την εξασφάλιση της περίφημης κινητικότητας – μετανάστευσης εντός ΕΕ, θα είναι ταφόπλακα σε οποιαδήποτε έννοια επαγγελματικού και συλλογικού εργασιακού δικαιώματος.
Τα σχέδια τους πρέπει να ηττηθούν! Για να διεκδικήσουμε:
εκπαίδευση και μορφωτική διαδικασία, με βάση τις μορφωτικές δυνατότητες της εποχής μας, για να ζήσει ο κόσμος μια αξιοβίωτη ζωή, με την ανάπτυξη της ολόπλευρης προσωπικότητας των μαθητών.
σταθερή, μόνιμη, αξιοπρεπή εργασία για όλους,
δωρεάν, δημόσια, κοινωνικά αγαθά υγεία, παιδεία, ασφάλιση, ρεύμα και νερό
ελευθερία, δικαιοσύνη και δημοκρατία για να σκεφτόμαστε, να ζούμε και να αποφασίζουμε εμείς για τις τύχες μας, ενάντια στη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», του αυταρχισμού και των επιστρατεύσεων
 Δεν μπορούν να υπάρξουν μερικές λύσεις μόνο για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς, πολύ περισσότερο για το μέλλον της νέας γενιάς ή να αναχαιτιστεί η επίθεση των δυνάμεων κυβέρνησης – κεφαλαίου - ΕΕ - ΔΝΤ αν δεν υπάρξει συνολικότερη, πολιτική ρήξης και ανατροπής των βασικών συντεταγμένων αυτής της επίθεσης με εκβιαστικούς, μαζικούς, εξεγερτικούς και πολιτικούς όρους. Με την ανατροπή μνημονίων, δανειακών συμβάσεων, Δημοσιονομικού Συμφώνου κι όλου του μνημονιακού οπλοστασίου, της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ κι όλων των διαχειριστών άσκησής της, με τη μη αναγνώριση - πληρωμή του ληστρικού – τοκογλυφικού, χιλιοπληρωμένου από το λαό χρέους, με την έξοδο της Ελλάδας  από το ευρώ, το μηχανισμό της ΟΝΕ και την ΕΕ.  
 ΜΟΡΦΩΣΗ – ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Όχι παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς. Αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς
Αρνούμαστε τη σημερινή κατάσταση. Όχι από τη δύναμη της αδράνειας και του φόβου ή της συντεχνιακής υπεράσπισης της εργασιακής μας ασφάλειας σε μια θάλασσα ανεργίας. Καταδικάζουμε τα κριτήρια και τις επιλογές της πλήρους υπαγωγής της εκπαίδευσης και των ανθρώπων στα δόγματα τους για το ξεπέρασμα της καπιταλιστικής κρίσης και της ανάπτυξης των κερδών τους μέσω της μαζικής καταστροφής των ανθρώπινων, παραγωγικών δυνάμεων. Είναι οι ίδιες επιλογές που κανοναρχούν χρόνια στην εκπαίδευση, αυτές που μας έφεραν μέχρι εδώ και τώρα μας τις ξανασερβίρουν σαν «νέες», προδιαγράφοντας ένα εφιαλτικό μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας. Έχουν τα δικά τους αποκρουστικά χαρακτηριστικά.
 Λέμε όχι στους ταξικούς και πολλαπλούς, εξεταστικούς φραγμούς! Να μην περάσουν τα εκτρωματικά σχέδια για την αντιδραστική αναμόρφωση του σχολείου. Όχι στο σχολείο των ταξικών φραγμών – αποκλεισμών. Όχι στην εμπορευματοποίηση – επιχειρηματικοποίηση της εκπαίδευσης. Όχι στα νομοσχέδια για το νέο λύκειο, των πολλαπλών εξετάσεων «πανελλαδικού τύπου» σε κάθε τάξη, που θα διώχνει τα παιδιά από το σχολείο, και για το τεχνολογικό λύκειο που επιβάλλει τη στείρα κατάρτιση και τη «μαθητεία», δηλαδή την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία αντί της πλήρους και ολοκληρωμένης εξειδίκευσης εντός της δημόσιας εκπαίδευσης.
 ΤΟ «ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ» βασίζεται στη γνώση και τη διεκδίκηση των πρωτόγνωρων απελευθερωτικών δυνατοτήτων για την κοινωνία που γεννά η εργασία, η επιστήμη, και η τεχνική, ενάντια στην ιδιοποίηση, τη διαστροφή ή την κατάπνιξή τους από τον καπιταλισμό και την κρίση του. Απαιτούμε:
Καθιέρωση δημόσιας δωρεάν δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής που αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και την ομαλή διανοητική εξέλιξη του παιδιού.
Ενιαίο 12χρονο, δωρεάν, δημόσιο, σχολείο για όλα τα παιδιά, με όλη τη γνώση, μέχρι τα 18 τους χρόνια. Ένα τέτοιο σχολείο θα έχει βελτιωμένο επίπεδο γενικών γνώσεων, θα συνδέει τη θεωρία με την πράξη, θα αναπτύσσει την κριτική σκέψη, ώστε τα παιδιά να κατανοούν τους νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας, να μπορούν να την αλλάζουν.  Θα παρέχει εισαγωγικές επαγγελματικές γνώσεις. Θα ανακαλύπτει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού και δε θα θάβει τα μαθητικά μυαλά κάτω από την εντατικοποίηση, τις συνεχείς εξετάσεις, τον ανταγωνισμό και την απόρριψη. Τα Αναλυτικά Προγράμματα θα είναι δομημένα, σε αυτή την κατεύθυνση και χωρίς άσκοπες επικαλύψεις και επαναλήψεις. Θα δίνουν το χρόνο, μειώνοντας στο ελάχιστο τις εξεταστικές απαιτήσεις,  ώστε ο μαθητής να εμπεδώνει τις αλλεπάλληλες νέες έννοιες, που συναντά σε κάθε μάθημα, χωρίς αποσπασματικότητα και τον γνωστό εκβιασμό «να βγει η ύλη».   Κανένα παιδί δεν πρέπει να εργάζεται, να εγκαταλείπει το σχολείο και να οδηγείται σε κατάρτιση και μαθητεία, στην εκμετάλλευση – απλήρωτη δουλειά, πριν τα 18 του χρόνια. Υπερασπίζουμε το δικαίωμα της νέας γενιάς στην επιλογή του μέλλοντός της, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ελευθερία και συνειδητότητα. Η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ως τα 18 όχι μόνο δεν αντιστρατεύεται, αντίθετα, ενισχύει την επαγγελματική ικανότητα των νέων, καθώς η  ουσιαστική γενική παιδεία, η απόκτηση γενικής αντίληψης για τη φύση και την κοινωνία, είναι το θεμέλιο για την ανάπτυξη εξελιγμένων δυνατοτήτων όπως η κριτική, αναλυτική και συνθετική σκέψη, η δημιουργικότητα και η πολυμέρεια και το κτίσιμο επαγγελματικών ειδικεύσεων και ικανοτήτων.
Λήψη αντισταθμιστικών εκπαιδευτικών μέτρων από το Δημόσιο σχολείο, ενταγμένων σε αυτό, όπως: α) ειδική οικονομική υποστήριξη και επιδόματα στη φτωχή οικογένεια, στα λαϊκά στρώματα, στους άνεργους και τους μετανάστες, δωρεάν υγεία, ώστε όλα τα παιδιά να τελειώνουν το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο, β) πρόσθετη εκπαιδευτική υποστήριξη στους μαθητές που το έχουν ανάγκη.
Ένα δημόσιο, δωρεάν και ανοιχτό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης (με επαγγελματικές ειδικεύσεις, παροχή γνώσεων και ουσιαστικής επάρκειας για την άσκηση επαγγέλματος) μετά το 12χρονο σχολείο για όσα επαγγέλματα δεν απαιτούν πανεπιστημιακή μόρφωση. Κατάργηση όλου του κυκεώνα, κατακερματισμού και κερδοσκοπίας  μετά το γυμνάσιο και το Λύκειο. Ένταξη  όλων των δομών κατάρτισης στο δημόσιο κορμό με ενιαίο δημόσιο σχεδιασμό, δωρεάν εξ ολοκλήρου φοίτηση.                                                                                          Ελεύθερη, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής, πρόσβαση στην πανεπιστημιακή βαθμίδα (Ενιαία, δημόσια και δωρεάν, πανεπιστημιακή εκπαίδευση) μετά το δωδεκάχρονο σχολείο.  Όχι στα κελεύσματα της ΕΕ, στους κύκλους της Μπολώνια, στο σχέδιο Αθηνά.
Ελεύθερη, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής, πρόσβαση σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης σε κάθε τομέα γνώσης ή εκσυγχρονισμού της – δημόσια και δωρεάν παροχή της (καλλιτεχνικές γνώσεις, ξένες γλώσσες, ανάγκες εκσυγχρονισμού συγκεκριμένων γνώσεων ή τεχνολογικών εξελίξεων κ.λπ.)
Απαιτούμε την κατάργηση των διαδικασιών πιστοποίησης και επαναπιστοποίησης για  την απόκτηση ικανότητας άσκησης επαγγέλματος, εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών. Όχι στον κατακερματισμό των επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. 
Όχι στην ομηρία της εκπαίδευσης από το ιδιωτικό κεφάλαιο, την εισβολή των επιχειρήσεων και των χορηγών  στα σχολεία, τους ειδικούς οργανισμούς για εξετάσεις, αξιολογήσεις κλπ. Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας.
 Όχι στην αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, εξωτερική αξιολόγηση – εργαλεία περάσματος των αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση. Στη συμμόρφωση και κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων, που στοχεύει αφ’ ενός στη χειραγώγηση, στην υποταγή και την πειθάρχησή τους στα κελεύσματα της πολιτικής τους, αφ΄ετέρου στη μισθολογική τους καταρράκωση, στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, στη διαμόρφωση λιστών «απαραίτητων» και πλεοναζόντων, στη δικαιολόγηση των υποχρεωτικών μετατάξεων - διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων, στον κοινωνικό κανιβαλισμό. Δεν είμαστε δείκτες στα ενδοεπιχειρησιακά τους πλάνα! Αποκαλύπτουμε την αντιδραστική φύση του θεσμικού πλαισίου της “αξιολόγησης”.
Αρνούμαστε την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Όχι στην “αποκέντρωση” και την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Καμιά “αξιολόγηση” ή υπηρεσιακή κρίση που θα συνδέεται με το μισθό και το βαθμό. Κανείς αξιολογητής στο σχολείο. Διαγραφή των αξιολογητών από τα συνδικάτα
 Απαιτούμε άμεσα:
Ριζική αύξηση του προϋπολογισμού για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού, ώστε να διασφαλιστεί σχολείο σε κάθε γειτονιά, σε κάθε πόλη και κάθε χωριό, με τις αναγκαίες υποδομές (εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια κλπ) και αναλώσιμα και δωρεάν βιβλία. Κανένα σχολείο να μη συγχωνευτεί ή κλείσει.
Έκτακτη επιχορήγηση για την αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση και την ασφάλιση υγείας για τους μαθητές.
Ιδιαίτερη μέριμνα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Όχι στη συρρίκνωση και το κλείσιμο ειδικών σχολείων και υποστηρικτικών δομών.
Τμήματα με 20 μαθητές ανά τάξη, 15 στην κατεύθυνση, 10 στο εργαστήριο, παράλληλη διδασκαλία στην ξένη γλώσσα. Όχι τμήματα, «σταυλισμού» των 27 και 30 μαθητών
Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία για όλους, μαθητές, εκπαιδευτικούς, χωρίς διοικητικές παρεμβάσεις. Όχι στη συρρίκνωση των δικαιωμάτων του συλλόγου διδασκόντων. Να μην περάσουν τα σχέδια που οδηγούν σε διευθυντές και στελέχη με υπερεξουσίες και εισάγουν μάνατζερ.
Αντιμετώπιση των ρατσιστικών, εθνικιστικών, φασιστικών και μιλιταριστικών αντιλήψεων μέσα στα σχολεία, μέσα από την ανάπτυξη πλατιού εκπαιδευτικού και πολιτιστικού διεκδικητικού κινήματος για ένα σχολείο για όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.
 Οι εκπαιδευτικοί σε ένα τέτοιο σύστημα εκπαίδευσης, όχι μόνο δεν «πλεονάζουν» αλλά είναι λίγοι!  Μαζικοί διορισμοί - Εκπαιδευτικοί με αποκλειστική, πλήρη και μόνιμη εργασία, με ουσιαστική επιμόρφωση, με παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία, που να ζουν με αξιοπρέπεια από το μισθό τους. Όχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Καμιά διαθεσιμότητα, υποχρεωτική μετάταξη, απόλυση.

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
ΜΟΡΦΩΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!


Κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφάλαιο κι όλο το πολιτικό τους προσωπικό
Αυτοί που ξεθεμελιώνουν εργατικά - κοινωνικά δικαιώματα και αγαθά, ξεπουλούν δημόσιο πλούτο, ετοιμάζουν την Ελλάδα των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών, «σκοτώνουν» τη νεολαία, που έχουν καταδικάσει στην ανεργία και στη μετανάστευση, για 1,4 ευρώ και τα υπόλοιπα «άλογα εργασίας» όταν γεράσουν, βυθίζουν την πληροφόρηση στο μαύρο σκοτάδι του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και στέλνουν στο απόσπασμα την ανάπηρη και δημοκρατία τους, προετοιμάζουν ιμπεριαλιστικούς πολέμους (όπως στη Συρία) για το ξεπέρασμα της καπιταλιστικής κρίσης προς όφελός τους και το ξαναμοίρασμα των σφαιρών επιρροής.
Αυτοί που θέλουν έναν κατ’ όνομα Δημόσιο τομέα, υπεραντιδραστικά αναδιοργανωμένο, ακρωτηριασμένο μέσω χιλιάδων διαθεσιμοτήτων - απολύσεων, όχι για να παρέχει δημόσια – δωρεάν υγεία, παιδεία, ασφάλιση κλπ αγαθά αλλά με σαφέστερο ρόλο διευκόλυνσης των επιλογών τους είτε μέσω της εκχώρησης κερδοφόρων αρμοδιοτήτων του στο ιδιωτικό κεφάλαιο είτε με τη λειτουργία των υπόλοιπων με αυστηρά κριτήρια αγοράς, είτε με γιγάντωση των καταπιεστικών του μηχανισμών.
Θέλουν και μια εκπαίδευση συνταιριασμένη με όλα αυτά, απροκάλυπτα πιο ταξική, που θα στέλνει τη νεολαία από νωρίς στον καιάδα της πιο άγριας εκμετάλλευσης και τους εκπαιδευτικούς στην ελαστικοποίηση των εργασιακών τους σχέσεων, την περιπλάνηση και την ανεργία. Μια εκπαίδευση που στην εποχή των πιο μεγάλων μορφωτικών δυνατοτήτων:
Θα δίνει στους πολλούς, αντί συνολικής μόρφωσης, λίγα εφόδια αποσπασματικών δεξιοτήτων και αναλώσιμων καταρτίσεων χρήσιμων για τις κάθε φορά ανάγκες των εργοδοτών, οδηγώντας τους –ει δυνατόν από τα 15 τους- στον καιάδα της μαθητείας – φτηνής, απλήρωτης εργασίας στους εργοδότες, χωρίς δικαιώματα και με πειθαρχία στις εντολές τους. Για να συνεχίσουν μετά αν βρουν δουλειά, να εντάσσονται στη μαύρη εργασία ή να πληρώνονται στο 80% του μεικτού βασικού μισθού πείνας.
Θα  αλέθει στις καταιγιστικές, εξεταστικές μυλόπετρες του ανταγωνισμού τα μυαλά και τις προσδοκίες, όσων λιγότερων, επιμείνουν να διεκδικούν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Θα συνθλίβει τους μισθούς, την εργασιακή σχέση, την παιδαγωγική πράξη και τη συνείδηση των εκπαιδευτικών, μέσα από την κινούμενη άμμο της «αξιολόγησης», της διαθεσιμότητας, της αναγκαστικής μετάταξης-μετάθεσης, και τελικά της απόλυσης.
Θα γκρεμίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων, μαθητών εκπαιδευτικών, παλιών εργαζόμενων, στήνοντας το ατελείωτο Δια Βίου, γαϊτανάκι των πιστοποιήσεων και της κερδοσκοπίας τους
Θα είναι εμπορευματοποιημένη, πεδίο η ίδια των ορέξεων της αγοράς με ιδιωτικοποίηση όσων κομματιών της, μπορούν να παράγουν κέρδος
Γι αυτό νομοθετούν πάνω στις πληγές μιας εκπαίδευσης  που υποχρηματοδοτείται (2011 6,18 δις – 2013 4,9 δις, μείωση 20%), συγχωνεύει και καταργεί σχολεία, στοιβάζει πεινασμένους μαθητές στις τάξεις, «κόβει» ειδικότητες, διαθέτει, μετατάσσει, απολύει εκπαιδευτικούς και συντηρείται μέχρι στιγμής μόνο χάρις στις προσπάθειες εκπαιδευτικών, μαθητών και κοινωνίας
και μέσα από το νομοσχέδιο, προδιαγράφουν, ένα τριπλό δίκτυο μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, μη τυπική εκπαίδευση)
ένα ακόμη πιο εξεταστικοκεντρικό, ανταγωνιστικό ΓΕνικό Λύκειο, με τη βάση του Δέκα για πολλά μαθήματα ενδοσχολικά αλλά και στις πανελλαδικές και όλους τους βαθμούς να «μετράνε» στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, για πολύ λίγους, προσανατολισμένο με αυτό τον τρόπο να «διώξει», όσους δε μπορούν να ελπίζουν σε είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και δύσκολα θα παίρνουν απολυτήριο, φιλοδοξώντας να κάνει, «συλλογείς» βαθμών και «άλογα κούρσας», όσους επιμείνουν, με εκγύμναση για τις εξετάσεις, απίστευτη εντατικοποίηση και ακύρωση της όποιας γενικής μόρφωσης
ένα ακρωτηριασμένο από ειδικότητες, γενική μόρφωση και εκπαιδευτικούς, ΕΠΑγγελματικό Λύκειο, για πιο πολλούς, προσανατολισμένο στην κάλυψη των πρόσκαιρων αναγκών της αγοράς, με Αναλυτικά Προγράμματα που θα μπορούν να αλλάζουν γι’ αυτό κάθε έξι χρόνια και 12μηνη μαθητεία – εκπαίδευση στην εκμετάλλευση, με δάσκαλο τον εργοδότη και απλήρωτη δουλειά. Με υπονομευμένα τα όποια μορφωτικά και επαγγελματικά δικαιώματα από το εμπόριο των ευρωπαϊκών, πιστωτικών μονάδων κινητικότητας και των συνεχών πιστοποιήσεων.
πολλές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, πρώιμης εξειδίκευσης,  αμέσως μετά το Γυμνάσιο, στα 15 χρόνια για τους πάρα πολλούς, με μόνο δυο ώρες γλώσσα και δύο ώρες μαθηματικά στο γενικό πρόγραμμα, θραύσματα κατάρτισης και τη 12μηνη μαθητεία πιο κοντά, μετά τα δύο χρόνια
και πολλά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, για όλους τους παραπάνω, με μπόνους στα ιδιωτικά ΙΕΚ τις ειδικότητες υγείας και εφαρμοσμένων τεχνών, τις ΣΕΚ που μπορούν να ιδρύουν αυτόματα και άρα πλήθος μεταγυμνασιακής «πελατείας».
Σε ένα τέτοιο τοπίο υπηρεσιών εκπαίδευσης, που πολύ απέχουν από την καθαυτή έννοιά της:
Οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών θα ελαστικοποιηθούν πλήρως, ενώ πολλοί θα οδηγηθούν στις διαθεσιμότητες – υποχρεωτικές μετατάξεις – απολύσεις. Οι δείκτες της αξιολόγησης θα αποτελέσουν το εργαλείο για την εδραίωσή τους. Ταυτόχρονα θα είναι και το εργαλείο χειραγώγησης και υποταγής του εκπαιδευτικού έργου και της διδακτικής πράξης, στις άνωθεν εντολές
Εξωτερικοί οργανισμοί θα έρθουν να υποβάλλουν τις επιθυμητές νόρμες, ώστε να μειωθούν απελπιστικά οι βαθμοί ελευθερίας του κάθε απείθαρχου εκπαιδευτικού και να περνούν ανόθευτα οι εντολές, από ένα σώμα επίλεκτων μισθοφόρων. Διπλά στον Οργανισμό εξωτερικής αξιολόγησης, θα στηθεί και ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων.
Οι εταιρείες θα πιάσουν δουλειά με τις μελέτες του Υπουργείου και το κύκλωμα συνεχών πιστοποιήσεων, που αφορά και μαθητές και εκπαιδευτικούς και ανέργους - εργαζόμενους.
Ο κατακερματισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων μέσω των επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, για την εξασφάλιση της περίφημης κινητικότητας – μετανάστευσης εντός ΕΕ, θα είναι ταφόπλακα σε οποιαδήποτε έννοια επαγγελματικού και συλλογικού εργασιακού δικαιώματος.
Τα σχέδια τους πρέπει να ηττηθούν! Για να διεκδικήσουμε:
εκπαίδευση και μορφωτική διαδικασία, με βάση τις μορφωτικές δυνατότητες της εποχής μας, για να ζήσει ο κόσμος μια αξιοβίωτη ζωή, με την ανάπτυξη της ολόπλευρης προσωπικότητας των μαθητών.
σταθερή, μόνιμη, αξιοπρεπή εργασία για όλους,
δωρεάν, δημόσια, κοινωνικά αγαθά υγεία, παιδεία, ασφάλιση, ρεύμα και νερό
ελευθερία, δικαιοσύνη και δημοκρατία για να σκεφτόμαστε, να ζούμε και να αποφασίζουμε εμείς για τις τύχες μας, ενάντια στη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», του αυταρχισμού και των επιστρατεύσεων
 Δεν μπορούν να υπάρξουν μερικές λύσεις μόνο για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς, πολύ περισσότερο για το μέλλον της νέας γενιάς ή να αναχαιτιστεί η επίθεση των δυνάμεων κυβέρνησης – κεφαλαίου - ΕΕ - ΔΝΤ αν δεν υπάρξει συνολικότερη, πολιτική ρήξης και ανατροπής των βασικών συντεταγμένων αυτής της επίθεσης με εκβιαστικούς, μαζικούς, εξεγερτικούς και πολιτικούς όρους. Με την ανατροπή μνημονίων, δανειακών συμβάσεων, Δημοσιονομικού Συμφώνου κι όλου του μνημονιακού οπλοστασίου, της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ κι όλων των διαχειριστών άσκησής της, με τη μη αναγνώριση - πληρωμή του ληστρικού – τοκογλυφικού, χιλιοπληρωμένου από το λαό χρέους, με την έξοδο της Ελλάδας  από το ευρώ, το μηχανισμό της ΟΝΕ και την ΕΕ.  
 ΜΟΡΦΩΣΗ – ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Όχι παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς. Αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς
Αρνούμαστε τη σημερινή κατάσταση. Όχι από τη δύναμη της αδράνειας και του φόβου ή της συντεχνιακής υπεράσπισης της εργασιακής μας ασφάλειας σε μια θάλασσα ανεργίας. Καταδικάζουμε τα κριτήρια και τις επιλογές της πλήρους υπαγωγής της εκπαίδευσης και των ανθρώπων στα δόγματα τους για το ξεπέρασμα της καπιταλιστικής κρίσης και της ανάπτυξης των κερδών τους μέσω της μαζικής καταστροφής των ανθρώπινων, παραγωγικών δυνάμεων. Είναι οι ίδιες επιλογές που κανοναρχούν χρόνια στην εκπαίδευση, αυτές που μας έφεραν μέχρι εδώ και τώρα μας τις ξανασερβίρουν σαν «νέες», προδιαγράφοντας ένα εφιαλτικό μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας. Έχουν τα δικά τους αποκρουστικά χαρακτηριστικά.
 Λέμε όχι στους ταξικούς και πολλαπλούς, εξεταστικούς φραγμούς! Να μην περάσουν τα εκτρωματικά σχέδια για την αντιδραστική αναμόρφωση του σχολείου. Όχι στο σχολείο των ταξικών φραγμών – αποκλεισμών. Όχι στην εμπορευματοποίηση – επιχειρηματικοποίηση της εκπαίδευσης. Όχι στα νομοσχέδια για το νέο λύκειο, των πολλαπλών εξετάσεων «πανελλαδικού τύπου» σε κάθε τάξη, που θα διώχνει τα παιδιά από το σχολείο, και για το τεχνολογικό λύκειο που επιβάλλει τη στείρα κατάρτιση και τη «μαθητεία», δηλαδή την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία αντί της πλήρους και ολοκληρωμένης εξειδίκευσης εντός της δημόσιας εκπαίδευσης.
 ΤΟ «ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ» βασίζεται στη γνώση και τη διεκδίκηση των πρωτόγνωρων απελευθερωτικών δυνατοτήτων για την κοινωνία που γεννά η εργασία, η επιστήμη, και η τεχνική, ενάντια στην ιδιοποίηση, τη διαστροφή ή την κατάπνιξή τους από τον καπιταλισμό και την κρίση του. Απαιτούμε:
Καθιέρωση δημόσιας δωρεάν δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής που αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και την ομαλή διανοητική εξέλιξη του παιδιού.
Ενιαίο 12χρονο, δωρεάν, δημόσιο, σχολείο για όλα τα παιδιά, με όλη τη γνώση, μέχρι τα 18 τους χρόνια. Ένα τέτοιο σχολείο θα έχει βελτιωμένο επίπεδο γενικών γνώσεων, θα συνδέει τη θεωρία με την πράξη, θα αναπτύσσει την κριτική σκέψη, ώστε τα παιδιά να κατανοούν τους νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας, να μπορούν να την αλλάζουν.  Θα παρέχει εισαγωγικές επαγγελματικές γνώσεις. Θα ανακαλύπτει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού και δε θα θάβει τα μαθητικά μυαλά κάτω από την εντατικοποίηση, τις συνεχείς εξετάσεις, τον ανταγωνισμό και την απόρριψη. Τα Αναλυτικά Προγράμματα θα είναι δομημένα, σε αυτή την κατεύθυνση και χωρίς άσκοπες επικαλύψεις και επαναλήψεις. Θα δίνουν το χρόνο, μειώνοντας στο ελάχιστο τις εξεταστικές απαιτήσεις,  ώστε ο μαθητής να εμπεδώνει τις αλλεπάλληλες νέες έννοιες, που συναντά σε κάθε μάθημα, χωρίς αποσπασματικότητα και τον γνωστό εκβιασμό «να βγει η ύλη».   Κανένα παιδί δεν πρέπει να εργάζεται, να εγκαταλείπει το σχολείο και να οδηγείται σε κατάρτιση και μαθητεία, στην εκμετάλλευση – απλήρωτη δουλειά, πριν τα 18 του χρόνια. Υπερασπίζουμε το δικαίωμα της νέας γενιάς στην επιλογή του μέλλοντός της, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ελευθερία και συνειδητότητα. Η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ως τα 18 όχι μόνο δεν αντιστρατεύεται, αντίθετα, ενισχύει την επαγγελματική ικανότητα των νέων, καθώς η  ουσιαστική γενική παιδεία, η απόκτηση γενικής αντίληψης για τη φύση και την κοινωνία, είναι το θεμέλιο για την ανάπτυξη εξελιγμένων δυνατοτήτων όπως η κριτική, αναλυτική και συνθετική σκέψη, η δημιουργικότητα και η πολυμέρεια και το κτίσιμο επαγγελματικών ειδικεύσεων και ικανοτήτων.
Λήψη αντισταθμιστικών εκπαιδευτικών μέτρων από το Δημόσιο σχολείο, ενταγμένων σε αυτό, όπως: α) ειδική οικονομική υποστήριξη και επιδόματα στη φτωχή οικογένεια, στα λαϊκά στρώματα, στους άνεργους και τους μετανάστες, δωρεάν υγεία, ώστε όλα τα παιδιά να τελειώνουν το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο, β) πρόσθετη εκπαιδευτική υποστήριξη στους μαθητές που το έχουν ανάγκη.
Ένα δημόσιο, δωρεάν και ανοιχτό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης (με επαγγελματικές ειδικεύσεις, παροχή γνώσεων και ουσιαστικής επάρκειας για την άσκηση επαγγέλματος) μετά το 12χρονο σχολείο για όσα επαγγέλματα δεν απαιτούν πανεπιστημιακή μόρφωση. Κατάργηση όλου του κυκεώνα, κατακερματισμού και κερδοσκοπίας  μετά το γυμνάσιο και το Λύκειο. Ένταξη  όλων των δομών κατάρτισης στο δημόσιο κορμό με ενιαίο δημόσιο σχεδιασμό, δωρεάν εξ ολοκλήρου φοίτηση.                                                                                          Ελεύθερη, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής, πρόσβαση στην πανεπιστημιακή βαθμίδα (Ενιαία, δημόσια και δωρεάν, πανεπιστημιακή εκπαίδευση) μετά το δωδεκάχρονο σχολείο.  Όχι στα κελεύσματα της ΕΕ, στους κύκλους της Μπολώνια, στο σχέδιο Αθηνά.
Ελεύθερη, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής, πρόσβαση σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης σε κάθε τομέα γνώσης ή εκσυγχρονισμού της – δημόσια και δωρεάν παροχή της (καλλιτεχνικές γνώσεις, ξένες γλώσσες, ανάγκες εκσυγχρονισμού συγκεκριμένων γνώσεων ή τεχνολογικών εξελίξεων κ.λπ.)
Απαιτούμε την κατάργηση των διαδικασιών πιστοποίησης και επαναπιστοποίησης για  την απόκτηση ικανότητας άσκησης επαγγέλματος, εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών. Όχι στον κατακερματισμό των επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. 
Όχι στην ομηρία της εκπαίδευσης από το ιδιωτικό κεφάλαιο, την εισβολή των επιχειρήσεων και των χορηγών  στα σχολεία, τους ειδικούς οργανισμούς για εξετάσεις, αξιολογήσεις κλπ. Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας.
 Όχι στην αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, εξωτερική αξιολόγηση – εργαλεία περάσματος των αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση. Στη συμμόρφωση και κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων, που στοχεύει αφ’ ενός στη χειραγώγηση, στην υποταγή και την πειθάρχησή τους στα κελεύσματα της πολιτικής τους, αφ΄ετέρου στη μισθολογική τους καταρράκωση, στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, στη διαμόρφωση λιστών «απαραίτητων» και πλεοναζόντων, στη δικαιολόγηση των υποχρεωτικών μετατάξεων - διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων, στον κοινωνικό κανιβαλισμό. Δεν είμαστε δείκτες στα ενδοεπιχειρησιακά τους πλάνα! Αποκαλύπτουμε την αντιδραστική φύση του θεσμικού πλαισίου της “αξιολόγησης”.
Αρνούμαστε την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Όχι στην “αποκέντρωση” και την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Καμιά “αξιολόγηση” ή υπηρεσιακή κρίση που θα συνδέεται με το μισθό και το βαθμό. Κανείς αξιολογητής στο σχολείο. Διαγραφή των αξιολογητών από τα συνδικάτα
 Απαιτούμε άμεσα:
Ριζική αύξηση του προϋπολογισμού για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού, ώστε να διασφαλιστεί σχολείο σε κάθε γειτονιά, σε κάθε πόλη και κάθε χωριό, με τις αναγκαίες υποδομές (εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια κλπ) και αναλώσιμα και δωρεάν βιβλία. Κανένα σχολείο να μη συγχωνευτεί ή κλείσει.
Έκτακτη επιχορήγηση για την αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση και την ασφάλιση υγείας για τους μαθητές.
Ιδιαίτερη μέριμνα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Όχι στη συρρίκνωση και το κλείσιμο ειδικών σχολείων και υποστηρικτικών δομών.
Τμήματα με 20 μαθητές ανά τάξη, 15 στην κατεύθυνση, 10 στο εργαστήριο, παράλληλη διδασκαλία στην ξένη γλώσσα. Όχι τμήματα, «σταυλισμού» των 27 και 30 μαθητών
Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία για όλους, μαθητές, εκπαιδευτικούς, χωρίς διοικητικές παρεμβάσεις. Όχι στη συρρίκνωση των δικαιωμάτων του συλλόγου διδασκόντων. Να μην περάσουν τα σχέδια που οδηγούν σε διευθυντές και στελέχη με υπερεξουσίες και εισάγουν μάνατζερ.
Αντιμετώπιση των ρατσιστικών, εθνικιστικών, φασιστικών και μιλιταριστικών αντιλήψεων μέσα στα σχολεία, μέσα από την ανάπτυξη πλατιού εκπαιδευτικού και πολιτιστικού διεκδικητικού κινήματος για ένα σχολείο για όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.
 Οι εκπαιδευτικοί σε ένα τέτοιο σύστημα εκπαίδευσης, όχι μόνο δεν «πλεονάζουν» αλλά είναι λίγοι!  Μαζικοί διορισμοί - Εκπαιδευτικοί με αποκλειστική, πλήρη και μόνιμη εργασία, με ουσιαστική επιμόρφωση, με παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία, που να ζουν με αξιοπρέπεια από το μισθό τους. Όχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Καμιά διαθεσιμότητα, υποχρεωτική μετάταξη, απόλυση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: